13 Mayıs 2010 Perşembe

Roma Orjisinin Arkeolojik Yansımaları


Her şey bir mail eklentisindeki türlü seks pozisyonu içeren sikke resimlerini görmemle başladı. Yok sahteydi, yok taklitti, yok gerçekti, yok mümkün değildi derken baktım olacak gibi değil, google'ın kanatlarına sığınıp başladım araştırmaya. Vardığım sonuç 'evet' oldu. Bilinen bütün seks pozisyonlarının tasvirlerini içeren bu bronz para ya da jetonlar, muhtemelen M.S. 1. yüzyılda, Roma Dönemi'nde çok kısa bir periyod boyunca üretilmişler.

Spintria ya da çoğul adıyla Spintriae şeklinde tanınan bu para-jetonların kullanım amaçları biraz tartışmalı. Bir teoriye göre genelevlerde çalışan ancak farklı dillerde konuşan fahişeler bu jetonlar yoluyla müşterinin ne pozisyon istediğini anlıyordu. Bir teoriye göre de bunlar oyun jetonlarıydı.

Gelelim olayın earinnasal yorumuna. "Bunca yıldır onca antik para gördüm, ama böylesini görmedim sayın seyirciler!"

Konu üzerinde düşününce, Bir de Romalı'lar adına bir şeyler yazmak isterim:

"Usta bana ordan ortaya karışık jeton yap!"
"Bir oral, bir misyoner, bir de doggystyle'ım var uyar mı?"

2 yorum:

Adsız dedi ki...

resmen konulu bunlar. ama zevklilermiş doğrusu :)
sevgili earinna arkooloji bize kim bilir daha neler öğretecek (N)

earinna dedi ki...

sevgili adsız N, kabul etmeli ki arkooloji'de öğrenmenin sınırı yok. :)

Yorum Gönder