1 Mayıs 2010 Cumartesi

Hasan Kemal Adem Ahmet

Kilis'ten Hasan. Yaşı 40 idi. Kayseri'den Kemal. Yaşı 28 idi. Muğla'dan Adem. Yaşı 21 idi. Sivas'tan Ahmet. Onun da yaşı 21 idi. Hepsi Tunceli'nin Nazimiye İlçesi'ndeki Sarıyayla Jandarma Karakolunda şehit düştü. 1 Mayıs'a hazırlanan Türkiye, İşçi Bayramı'nı kutlamak için sevinç içinde alanlara yürümeye hazırlanırken olup bitti her şey.

Türkiye bayram kutlamaları için hazırlanırken sabah saatlerinde, Taksim, Sıhhiye yollarına düşerken kalabalıklar, Kilis'te Kayseri'de Muğla'da Sivas'ta komutanlar, psikologlar ve sağlık ekipleri toplanıp düştü yollara. Dört askerin ailelerine acı haberi vermek üzere...

Bütün sabah izledim bu iki haberi dönüşümlü olarak. Bayram kutlamalarındaki neşeyi, çekilen halayları, çoluğu çocuğu toplayıp kutlamalara katılan anneleri babaları aileleri... Sonra da Sarıyayla'da olan biteni. Sabaha kadar süren çatışmayı, Jandarma özel harekat ekiplerinin karakola ulaşmak için 35 kilometre boyunca koşar adım yürüdüğünü, yine de zamanında yetişemediğini.

Karar verdim sonra bugünün bana bayram mutluluğu yaşatmadığına, yaşatamayacağına. Bir süre için susmak düşer bana.

0 yorum:

Yorum Gönder