16 Şubat 2010 Salı

fahrenheit 451


Hep söylerim; film milletine sevgi duymak, dertsiz başa bela sarmakla eşdeğer bir kombinasyon yaratır. Kalkıp 44 yıl önce çekilmiş filmi yeni izler, üstüne de milletin 44 yıl önce cevap bulduğu soruları daha yeni sormaya başlarsan böyle rezil olursun işte! Kitlendim "Kitap İnsanlar" olayına, döne döne aynı soruyu soruyorum. Ben kitap insan olsaydım adım ne olurdu? Montag karakteri en sevdiğim yazarlardan birini hali hazırda kapmışken üstelik: Edgar Allan Poe.

Poe'yu listemden çıkarmak başlı başına yıkıcı bir etki yarattı zavallı ruhum üzerinde. Sabahlara kadar ağladım sevgili okuyucular, o derece etkilendim bu eleme işleminden! Biraz toparlanınca, bir karar vermem gerektiğini anladım. Dönüp dönüp okuduğum, tekrar tekrar okunmuş hikayelerinde hep yeni bir şeyler bulduğum, okuduğum her yaşta ayrı bir tad ayrı bir anlam yakaladığım yegane kitapta karar kıldım.

Kendimi size tanıştırayım: Ben Herman Hesse - Masallar.

0 yorum:

Yorum Gönder